Position: sygdoms > allergi >

uforklarlige vægtøgning & ledsmerter

   Uforklarlig vægtstigning og ledsmerter kan være tegn på en alvorlig medicinsk tilstand , eller kan være en bivirkning af en medicin . For at bestemme den nøjagtige årsag , konsultere en læge

Identifikation


At identificere årsagen til vægtøgning og ledsmerter , kan en læge behov for at gennemføre flere lægeundersøgelser , herunder blodprøver , scanninger og endoskopi eller koloskopi test .

Medicinske forhold


Crohns sygdom er forbundet med uforklarligt vægttab og kan også forårsage ledsmerter . Andre medicinske tilstande, der kan forårsage både vægtstigning og ledsmerter omfatter kræft , hypofyseinsufficiens , hyperprolaktinæmi og tumorer i hypofyse tumorer .

Medicin Bivirkninger


Nogle receptpligtig medicin kan give bivirkninger såsom ledsmerter og vægtøgning . Hvis du tager en ny medicin , at tjekke med din læge se, om det er årsag til disse symptomer .

Mental Health

I nogle tilfælde kan mental sundhed som depression fører til vægtøgning og forskellige typer af smerter , herunder ledsmerter .

Anbefalinger

The National Institutes of Health anbefaler at kontakte en læge , hvis vægtøgning er ledsaget af problemer med synet , forstoppelse , hårtab , hævede fødder , åndedrætsbesvær , ekstrem sult , voldsomme svedeture , rystelser , hjertebanken og kolde følsomhed . Mayo Clinic anbefaler at kontakte en læge , hvis ledsmerter er ledsaget af hævelse og problemer med at bruge leddene .
----------------------------------
vedrører artiklen:
----------------------------------
anden artikel:
----------------------------------